July 29, 2012

Travel talk #1

English:
Today I want to talk about my upcoming high school year in the US. At first  I applyed to an organisation and I went to the preparation seminar which was 400km away from my hometown. It was interesting and it was pretty cool to speak to others who go abroad as well. They go to France, Spain, Ireland and so on. After that weekend I went to the american consulat to get my visa. It was strange! Strange people! It took about 3 hours of waiting but in the end I got my visa 2 weeks later. All of my friends who go abroad as well are already in their country or do have a host family! I don't have a depature date and host family. I know they will find a host family for me but it is all so annoying! I have been waiting to go to the US for years and now everything is so close and I don't want to wait anymore! I know I have to but it is so hard for me! School starts in Germany in 2 weeks. I really do hope that I get an update within the next 2 weeks. I will keep you updated. I'm still thinking of starting a seperated blog about my year abroad but it will be a lot easyer for me to keep on doing everything on one blog. I won't post as much as I do now for sure I mean I don't go away for blogging and sitting infront of my laptop. But I will try my best to keep you updated and tell you about high school, living in the US, my host Family and stuff. I really loved (and I still do!) reading blogs about high school years so I really do hope that a few of you are interested in that as well. I will try to keep my family updated through this blog as well. I really can't write millions of e-mails a day.
 'See' you tomorrow!
I try to post daily!

German:
  Heute möchte ich etwas über mein High-School Jahr reden. Zuerst habe ich mich bei einer Organisation angemeldet und bin auf das 400km entfernte Vorbereitungsseminar gefahren. Es war wirklich interessant andere aus ganz Deutschland kennen zu lernen die auch ins Ausland gehen. Ein Woche später stand dann für mich der Termin im Konsulat an. Komische Leute! Nach 2 Wochen kam dann mein Visum an. Alle meine Freunde sind schon im Ausland bei ihrer Gastfamilie oder haben ein Abflugsdatum. Ich habe bis jetzt noch nichts. Was wirklich nervig ist! Ich warte jetzt schon sehr lange darauf endlich ins Ausland zu gehen und jetzt möchte ich wirklich nicht mehr warten! Ich weiß ich muss aber dass macht es nicht einfacher. Die deutsche Schule beginnt in 2 Wochen wieder und ich hoffe wirklich bis dahin etwas neues zu wissen. Ich werde euch auf dem laufenden halten. Ich denke immer noch darüber nach einen seperaten Blog über meine Reise zu machen. Es ist schon einfacher alles in einem sprich diesem hier zu machen. Ich werde nicht mehr so viel bloggen wie im Moment was verständlich ist denke ich. Ich gehe ja nicht fürs Bloggen ins Ausland. Also werde ich versuchen hier über die Hish-School, meine Gastfamilie und insgesammt alles etwas zu schreiben. Ich habe selber sehr gerne Blogs von anderen im Ausland gelesen, vielleicht ist es ja auch was von ein Paar von euch. Ich werde auch versuchen meine Familie über diesen Blog über alles zu informieren.

Bis morgen!
Ich versuche jetzt mal für die nächste Zeit täglich zu posten!

2 comments:

Anni said...

ich hoffe,es geht auch bald für dich los!!!

▲nna said...

Kopf hoch,ich bin mir sicher dass alles klappen wird :) Ich würde mich über deinen Reiseblog sehr freuen!